Terug
Dr. Hans Kluge: “We zullen nooit covid-vrij zijn”

Dr. Hans Kluge: “We zullen nooit covid-vrij zijn”

“Het is nu echt niet het geschikte moment om alles te lossen”, zo zei dr. Hans Kluge, directeur van de Europese tak van de Wereldgezondheidsorganisatie in Terzake.
Het leek sinds de pandemie alsof je alleen niet van covid-19 mocht sterven. Het is dringend tijd om meer werk te maken van screening van kanker en van cardiovasculaire aandoeningen. En van de mentale gezondheidszorg”, aldus Kluge op Terzake waar hij het onder meer over de coalitie voor de mentale gezondheid had die zopas officieel bekend gemaakt werd in aanwezigheid van Koningin Mathilde, de ‘Pan-European Mental Health Coalition’. “Voor de pandemie leefden minstens 150 miljoen mensen in Europa met een mentale aandoening en slechts een fractie daarvan werd behandeld; en we verloren 140.000 mensen door zelfdoding; dat zijn vreselijke cijfers die door de pandemie alleen maar zullen stijgen. Met de coalitie willen we de mentale gezondheid uit het verdomhoekje halen. Dat kan met meer middelen en met de boodschap dat we voor elkaar moeten zorgen. En dat we lockdowns moeten vermijden en beseffen dat maatregelen als een covidpas niet dienen om vrijheid af te nemen. Integendeel. En ook dat we maatregelen als mondmaskers en ventilatie niet overboord mogen gooien.” https://www.vrt.be/vrtnws/nl/Journaal-Weer/herbekijk-terzake/   https://www.euro.who.int/en/about-us/regional-director/statements-and-speeches/2021/statement-launch-of-the-pan-european-mental-health-coalition

Het redactieteam van Tempo Today

Reacties

Aucun commentaire approuvé pour le moment.