De dagelijkse medische actualiteit voor Belgische artsen en apothekers.
Naar aanleiding van de Werelddag voor handhygiëne op 5 mei herhaalt Tork, een merk van Essity, een bedrijf dat gespecialiseerd is hygiëne- en gezondheidsproducten, zijn engagement voor een efficiëntere handhygiëne bij gezondheidswerkers. Dit jaar presenteert Tork een ‘virtual reality’-opleiding die de nadruk legt op de “vijf momenten van handhygiëne” zoals gedefinieerd door de Wereldgezondheidsorganisatie.
Bijna 80% van de gezondheidswerkers erkent dat hun hygiëne beter kan. Tork stelt een immersieve en interactieve omgeving voor in meerdere talen voor een actieve en duurzame opleiding. Die leermethode sluit aan bij onderzoeken die aantonen dat werkelijk beleefde ervaringen beter in het geheugen blijven zitten, en streeft naar een betere toepassing van de belangrijkste handelingen in een gesimuleerde ziekenhuiscontext.
Tork gaat ook voor een universele toegankelijkheid en integreert de principes van de ‘Design for All’-norm in haar hygiënische producten opdat een zo groot mogelijk publiek gebruik zou kunnen maken van zijn producten. In aanvulling op de opleiding biedt het bedrijf ook gratis tools voor visuele sensibilisering aan voor ziekenhuizen, wat bevorderlijk is voor het vertrouwen van de patiënten.
Via die initiatieven herbevestigt Tork zijn wil om een duurzame en toegankelijke handhygiëne te promoten. Die is immers essentieel voor de kwaliteit van de zorg en de veiligheid van de patiënten.